Het kunstwerk, in 1977 gemaakt door de Roermondse kunstenaar Joep Thissen in het atelier van Loré, sierde jarenlang de gevel van de mediatheek aan de Beeklaan in Roggel. Omdat het gebouw werd gesloopt en het wandreliëf verloren dreigde te gaan, hebben vrijwilligers van SBKE het in 2011 verwijderd. Na een grondige schoonmaak en restauratie heeft het kunstwerk in het centrum van Beesel aan de ZW-gevel van het St. Lucia-wooncomplex een nieuwe plek gekregen.



